Nga Salina Khan

Me më shumë dijetarë muslimanë në Amerikë te dyfishuar si udhëzues turne në destinacione të shenjta dhe ekzotike, lindin pyetje serioze për konfliktin e mundshëm të interesit që i bashkëngjitet këtij biznesi fitimprurës.

Ndërkohë që fillimisht udhëheqin grupet e Haxhit çdo herë aq shpesh, disa imamë të xhamisë , tani gjatë vitit, shoqërojnë grupet në Arabi për Umren, si dhe për al-Kuds , Spanjën Islame, Turqinë, Iranin dhe Irakun, Samarkandin dhe Tashkentin, dhe madje edhe “islamike” të Kinës. Së shpejti ata madje mund ta thyejn edhe rekordin për udhëtime  ne milje te Ibn Batutah!

Këta imamë të biznesit janë duke u futur në një treg global të udhëtimit musliman me një rritje prej 180 miliardë dollarësh, që pritet të arrijë në 300 miliardë dollarë në dekadën e ardhshme. Turizmi halal përfshin jo vetëm pelegrinazhet në tokat dhe vendet e shenjta, por edhe ekskursione në vende të pasura me historinë dhe arkitekturën myslimane.

Pa dyshim, udhëtimi është një pjesë esenciale e adhurimit të muslimanëve dhe përfshin kryerjen e pelegrinazhit, kërkimin e dijes, mësimin e leksioneve dhe përkujtuesve nga qytetërimet e kaluara, mbrojtjen e dinit dhe ftimin e njerëzve në Islam. Allahu (xh.sh.) urdhëron njerëzit në Kur’an që “të shkojnë ne të gjithë në toknë” dhe tregon shumë histori të profetëve dhe udhëtimet e tyre, duke përfshirë një rreth iluminizmit te Profetit Musa në një udhëtim me el-Khidrin.

Por problemi me dijetarët myslimanë që punojnë si udhërrëfyes për kompensim, qoftë në formën e fitimit të përbashkët, shpërblimit, ose udhëtimit të lirë, strehimit, është se kjo paraqet konflikt interesi në shumë nivele. Ta themi thjesht, “interesat personale duke përfituar nga këto udhëtime mund të kompromentojne detyrën e tyre më të madhe të al-amr bi al-ma‘ruf and al-nahy ‘an al-munkar

Disa nga rreziqet e mundshme përfshijnë:

  • Dijetarët u detyrohen të pasurve – këto udhëtime mund të jenë të shtrenjta!Familja jonë kerkoji te shkonte nëziyarah me Caravan72 në dhjetor 2019, por ishte $ 5,000 + për person, udhëtimi do të shkatërronte buxhetin e familjes sonë prej pesë vetësh. Studiuesit e prirur për të tërhequr të pasurit mund të komprometojnë fjalët dhe veprimet e tyre në mënyrë që të mos largojnë klientelën e tyre të klasës së lartë.
  • Studiuesit shmangin censurimin e regjimeve shtypëse – udhëtimet kërkojnë miratimin nga qeveria të vizave dhe dokumenteve të tjera të vendeve pritëse.Kjo domosdoshmëri mund të arrijë në mënyrën se si studiuesit kritikojnë ose bojkotojnë regjimet shtypëse të vendeve që vizitojnë.Për shembull, dijetari amerikan musliman Muhammed al- Asi , i cili ka denoncuar monarkinë saudite, është ndaluar nga regjimi saudit që të hyjë në Arabi për të kryer haxhin, një detyrim fetar. Frika e një fati të ngjashme mund të parandalojë dijetarët-udhëtarët nga kritikat ndaj regjimit saudit dhe të tjerëve.
  • Dijetarët i humbasin përparësitë – dijetari amerikan muslimanYasirQadhi , i cili ka 900,000 ndjekës në Facebook , është dekani i Seminarit islamik të sapokrijuar të Amerikës, Imam i Qendrës Islame Memphis, dekan në al- Maghrib Institute dhe profesor në Kolegjin Rodos. Por faqja e tij në Facebook duket më shumë si një broshurë e agjencive udhëtimi sesa një burim akademik i dijes islame! Pothuajse gjysma (7 nga 15) e posteve në faqen e tij deri tani këtë vit (që nga shkrimi i këtij neni) nxisin turne jashtë shtetit. Kjo për shkak se ai drejton shumë “udhëtime të shenjta” çdo vit në lidhje me një agjenci udhëtimi popullor. Planifikimi dhe ekzekutimi i këtyre udhëtimeve merr kohë të çmuar (“Unë jam duke përgatitur ligjëratat që planifikoj të jap për historinë e këtij rajoni, qytetërimet e tij dhe dijetarët e famshëm që ka prodhuar – siç janë Imam el- Buhari , Muslimi, Tirmidhi dhe të tjerët, ” Kadi shkroi në Facebook më 22 janar lidhur me udhëtimin e tij të planifikuar në Uzbekistan në qershor) dhe mund të ndërhyjë në përgjegjësitë primare për të organizuar, mbrojtur dhe forcuar komunitetet myslimane në Amerikë.

Me botën që vuan nga lufta, uria dhe prishja morale, dijetarët duhet të vendosin përparësitë drejt përfundimit të shtypjes dhe vendosjes së drejtësisë shoqërore. A është duke shkuar në këto udhëtime përdorimi më i mirë i parave tona dhe kohës tani? A do të ishin këta dijetarë inkurajues për varrim (“Mësoni fakte magjepsëse, lartësuese dhe të mahnitshme për të kaluarën tonë që do të sjellin historinë dhe trashëgiminë e Spanjës Myslimane në jetë!”) Nëse nuk ishte e dobishme për ta?  Organizatat islamike duhet të vendosin politika të konfliktit të interesit për të siguruar që vendimet bëhen në interesin më të mirë të Islamit, muslimanëve dhe njerëzimit, dhe jo përfitimin personal të udhëheqjes.

Një imam në Bregun Perëndimor u shkarkua në dhjetor për shpërfillje te detyrave te tij, ndërkohë që u fokusua në udhëtime jashtë shtetit. Kjo duhet të jetë një shenjë paralajmëruese për të tjerët që ecin sipas kësaj rruge./crescent.icit-digital.org/Gazeta Impakt

34