Sezoni vjetor i Riadit në Arabinë Saudite ka ngjallur zemërim të gjerë pasi një ngjarje e diskutueshme që shfaq një strukturë të konsideruar nga përdoruesit e mediave sociale se i ngjan Qabesë së Shenjtë, u shfaq gjatë një shfaqjeje të modës për femra. Incidenti ka tërhequr kritika nga myslimanët në mbarë botën për atë që shumë e shohin si një mosrespekt flagrant ndaj traditave dhe vlerave islame.
Shfaqja e diskutueshme përfshinte modele femra që paraqisnin veshje provokuese ndërsa rrethonin një strukturë në formë kubi që kishte një ngjashmëri të jashtëzakonshme me Qaben, qendrën e shenjtë të adhurimit mysliman në Mekë. Ngjarja, e organizuar nën kujdesin e Autoritetit të Përgjithshëm të Argëtimit (GEA), nga Turki Al-Sheikh, u përshkrua nga kritikët si një fyerje e thellë morale dhe një provokim i qëllimshëm kundër besimit islam.
Shumë vëzhguesve e pëlqyen spektaklin si një “qarkullim lakuriq rreth Qabesë”, një frazë që fitoi tërheqje në mediat sociale ndërsa muslimanët shprehën tronditjen dhe indinjatën e tyre.
Tallja e liderëve dhe ritualeve islame
Ngjarja shkoi përtej veshjeve provokuese, me segmente që dukej se tallnin liderët historikë islamikë. Shfaqja paraqiste shfaqje vallëzimi dhe këndimi të organizuara rreth kopjes së Qabes, një shfaqje që shihet gjerësisht si tallje me ritualet e shenjta të Tavafit (rrethimi) të kryera nga pelegrinët gjatë Haxhit dhe Umres në Mekë.
Veprime të tilla kanë nxitur akuzat se ngjarja ishte jo vetëm e pandjeshme kulturalisht, por edhe një fyerje e hapur ndaj komunitetit mysliman. Kritikët e etiketuan atë si një shembull alarmues të erozionit të identitetit islamik nën maskën e “hapjes kulturore”.
Reagimi publik
Zemërimi u shtri përtej kufijve sauditë. Shumë sauditë dënuan prirjen në rritje të asaj që ata e perceptuan si prishje morale dhe shkëputje nga vlerat islame dhe arabe. Platformat e mediave sociale u përmbytën me thirrje për llogaridhënie, me hashtags si #StopRiyadhSeason dhe #CulturalErosion në trend në Twitter (tani X).
Aktivisti i shquar saudit Turki Al-Shalhoub shprehu mosmiratimin e tij për 1.5 milionë ndjekësit e tij, duke thënë: “Kjo nuk është Qabeja që muslimanët e rrethojnë me përkushtim ndaj Allahut. Është një kopje e ndërtuar nga Bin Salman, e rrethuar nga mëkatarë të zhveshur në kundërshtim me besimin tonë.”
Kjo ndjenjë rezonoi thellë brenda botës muslimane, ku shumë kërkuan një rishikim të politikave të Arabisë Saudite, veçanërisht në lidhje me mbikëqyrjen e dy xhamive të shenjta në Mekë dhe Medine.
Koha e pandjeshme mes krizave globale
Debati u ndez më tej nga koha e ngjarjes. Ajo përkoi me një periudhë vuajtjeje intensive në Gaza dhe Liban, ku dhuna e vazhdueshme ka marrë jetë të panumërta. Kritikët denoncuan autoritetet saudite për festimin e festimeve të sezonit të Riadit gjatë një kohe kaq të errët për umetin mysliman.
Hashtag-u #GazaBleedsWhileRiyadhCelebrates u rishfaq, duke reflektuar zhgënjimin e përhapur mbi shkëputjen e perceptuar midis udhëheqjes së Arabisë Saudite dhe solidaritetit të treguar historikisht nga populli i saj ndaj Palestinës. Shumë venë në pikëpyetje pse ngjarjet si sezoni i Riadit nuk u shtynë për respekt për ata që u prekën nga shkatërrimi në Gaza. Aktivistët vunë në dukje gjithashtu se kombet e tjera, si Egjipti, kishin anuluar ose riprogramuar festivalet kryesore në njohje të tragjedive në vazhdim.
Përgjigjet Autoriteti i Përgjithshëm i Argëtimit
Në përgjigje të zhurmës, Autoriteti i Përgjithshëm i Argëtimit saudit mohoi pretendimet për përdorimin e një kopje të Ka’aba gjatë ngjarjes. Megjithatë, videoklipet që qarkullonin në internet dukej se kundërshtonin këto pretendime, duke nxitur skepticizëm dhe mosbesim të mëtejshëm midis kritikëve.Turki Al-Sheikh, në një përpjekje për të justifikuar vazhdimin e sezonit të Riadit, argumentoi se ngjarjet kulturore nuk u ndalën gjatë konflikteve të kaluara, duke përfshirë luftërat në Liban dhe kombet e tjera arabe. Megjithatë, ai më vonë i fshiu këto deklarata pas një reagimi masiv. /Sunnafiles/GazetaImpakt