Gjashtë fakte kryesore në lidhje me konfliktin hindu-musliman mbi Ayodhya të Indisë në mes të aktvendimit të Gjykatës Supreme

Të Shtunën, Gjykata Supreme e Indisë vendosi që vendi i diskutueshëm fetar në qytetin e shenjtë të Ayodhya, Uttar Pradesh mund të përdoret për ndërtimin e një tempulli hindu, ndërsa muslimanëve të qytetit do t’u jepen 5 hektarë për një xhami. Cila është rëndësia e këtij aktvendimi? Dhe çfarë ndërlikimesh do të ketë ajo për marrëdhëniet ndërfetare në vendin e Azisë Jugore?

Lindja e një konflikti të gjatë në shekuj

Mosmarrëveshja e Ayodhya daton që nga shekulli i 16-të nga ndërtimi i Xhamisë Babri Masjid. E ndërtuar midis viteve 1528 dhe 1529 në një kodër të shenjtë, e cila besohej nga besimtarët hindu për të qenë vendlindja e Ramës, një hyjni kryesore e hinduizmit, ndërtimi i xhamisë shumë shpejt u bë një “mollë sherri” e grindjes midis komuniteteve hindu dhe myslimanë të Indisë. Këto ndarje u intensifikuan në vitet 1830, pasi një studiues nga administrata koloniale britanike arriti në përfundimin se shtyllat e përdorura në ndërtimin e xhamisë u morën nga një tempull hindu ekzistues, i cili u rrënua më parë.

Tensionet pas pavarësisë

Mosmarrëveshjet juridike, protestat dhe përplasjet e dhunshme rreth saj do të vazhdonin për gati një shekull, dhe në dhjetor 1949, dy vjet pasi Indisë iu dha pavarësia nga Perandoria Britanike, aktivistët hindu vendosën idhuj hindu në xhami, pas së cilës besimtarët hindu filluan ta vizitojnë atë, duke shkaktuar tensione të mëdha ndërfetare dhe protesta masive që përfunduan në qeveri duke e vendosur vendin e shenjtë nën bllokim dhe duke parandaluar vizitat nga myslimanët dhe hindutë. Në vitin 1986, pas më shumë se 30 vjet e mbyllur, vendi i shenjtë u rihap, me myslimanët që organizuan protesta pasi hinduistëve u lejohej të kryenin ceremoni fetare në xhami.

Xhamia si fushbetejë, mijëra të vrarë

Tensionet vazhduan të rriten gjatë gjithë viteve 1980, pasi aktivistët nacionalistë hinduë filluan fushatën për ndërtimin e një tempulli hindu në vend, me fushatën së shpejti u bashkua nga Partia Bharatiya Janata (partia e kryeministrit aktual indian Narendra Modi) dhe forca të tjera nacionaliste hindu. Në Dhjetor 1992, tensionet arritën në pikën kritike pasi aktivistët hindu u mblodhën në Ayodhya dhe shkatërruan Xhaminë Babri Masjid.

Kjo ngjarje ndezi një mori trazirash në të gjithë vendin që zgjatën dy muaj; të paktën 2,000 njerëz, shumica e tyre besimtarë myslimanë, u vranë nga dhuna në këto protesta. Kjo përfshin 700 të vdekur vetëm në qytetin e Mumbait, midis dhjetorit 1992 dhe janarit 1993. Trazirat në Mumbai u ndoqën vetë nga bombat në mars 1993 në Mumbai, kur mbi 300 njerëz u vranë dhe 1.400 të tjerë u plagosën në një seri sulmesh me bomba në rrjetin automobilistik të orkestruara nga një grup kriminal lokal i lidhur me terroristët islamikë. Një bombë islamike e vitit 2002 që kishte për qëllim pelegrinët hindu që ktheheshin nga Ayodhya çoi në vdekjen e 58 personave të tjerë, ndërsa mbi 2,000 të tjerë që besohet se kishin vdekur në trazira të mëparshme.

Rruga e gjatë ligjore në dekada

Qeveria indiane ngriti së pari një komision për të hetuar shkatërrimin e Xhamisë Babri Masjid në 1993, me hetime të mëtejshme të vendosura gjatë dy dekadave të ardhshme për të vendosur legjitimitetin e pretendimeve hindu, duke përfshirë pretendimet nëse një tempull hindu kushtuar Ramës ishte fillimisht i vendosura në brendësi. Në vitin 2010, Gjykata e Lartë Allahabad, e cila ka juridiksion mbi shtetin e Uttar Pradesh, vendosi të ndajë territorin e faqes së shenjtë të Ayodhya në tre pjesë, duke i dhënë dy të tretat kontroll dy grupeve hindu, dhe një e treta për një grup musliman suni vendas. Ky aktvendim u kundërshtua më vonë, dhe në mesin e vitit 2011, Gjykata Supreme e Indisë anuloi aktvendimin në mes të kërkesave kontestuese nga entitetet hindu dhe muslimanë.

Aktvendim i Gjykatës Supreme

Në gusht të vitit 2019, pas disa vitesh dëgjimesh dhe debatimesh, ndërmjetësimi dhe shtyrje të përsëritura, Puna Kushtetuese e Gjykatës së Lartë filloi seancat ditore mbi mosmarrëveshjen Ayodhya, e cila vazhdoi deri në mes të tetorit, kur gjykata i përmbylli ato dhe filluan përgatitjet për gjykimin e tyre të fundit. Ky gjykim u dha përfundimisht në 9 nëntor, me vendimin e Gjykatës Supreme për t’u dhënë besimtarëve hindu gjithë territorin e 2.77 hektarëve në Ayodhya, me myslimanët që morën 5 hektarë, të paguar nga qeveria qendrore, në një vend të veçantë.

Frika nga trazira

Duke pasur parasysh dhunën e lidhur më parë me mosmarrëveshjen e Ayodhya, dhe tensionet indiane-muslimane të lidhura me vendimin e fundit të New Delhi për të ndryshuar statusin e diskutuar të Jammu dhe Kashmir, qeveria Modi ka përgatitur për dhunë të përtërirë midis 960 milion Hindu dhe 195 milion komunitete muslimane mbi vendimi i Ayodhya. Mbi 5,000 trupa dhe polici indiane u vendosën në Ayodhya në prag të vendimit të Gjykatës Supreme, me qindra njerëz raportohet se u arrestuan të Premten ndërsa prisnin vendimin. Frika e dhunës u përhap në Mumbai, ku autoritetet vendosën ndalime për asamblenë e katër ose më shumë personave në një vend të Shtunën. Në fund të muajit të kaluar, Kryeministri Modi u bëri thirrje indianëve të të gjitha besimeve që të tregojnë përmbajtje ndaj çështjes për të shmangur provokimet dhe dhunën./Gazetaimpakt/sputniknews/

 

NDANI KËTË POSTIM

Mund tju interesojne