Bota

Maska për fytyrën bëhet popullore në vendet ku ndalohet mbulesa islame

Ndërsa bota kërkon mënyra për të trajtuar pandeminë e koronavirusit, maskat për fytyrën janë bërë të zakonshme në Francë dhe vendet e tjera që kufizojnë mbulimin e fytyrës për gratë muslimane.

Veshja e maskave mbrojtëse të fytyrës është bërë një nga mjetet globalisht më të përhapura për të luftuar pandeminë e koronavirusit edhe në vendet ku ndalohen mbulesat fetare, një ironi që për shumë njerëz nuk humbet.

Pasi fillimisht dekurajuan banorët për të mbajtur maska dhe dyshimet për efektivitetin e tyre, autoritetet në të gjithë botën tani njëzëri inkurajojnë përdorimin e tyre, me disa që kërkojnë që njerëzit t’i veshin në zonat në të cilat ka mundësi të hasin turma, të tilla si transporti publik.

Për shembull, në Austri, nga banorët kërkohet me ligj që tani të veshin maska në vende publike, siç janë supermarketet.

Kërkesa, e cila vjen mes rrethanave të jashtëzakonshme të një pandemie globale, është megjithatë një përmbysje dramatike nga legjislacioni i mëparshëm austriak nga 2017 që ndaloi mbulesën e fytyrës, një veprim që synonte gratë myslimane që mbanin shami por përfunduan duke përfshirë edhe të tjerët.

Kjo ndalesë u zbatua aq rreptësisht sa që një burrë, i veshur me një kostum peshkaqeni që shpërndante fletushka për një dyqan elektronik, u gjobit nga policia austriake për shkelje të ligjit. Më vonë u zbulua se ky rast u organizua nga një kompani PR për të bërë një “pikë të rëndësishme shoqërore”.

Në Francë, një vend tjetër që vendosi mbulimin e fytyrës dhe ku New York Times beson se ekziston “një besim i fortë që francezët do të refuzonin praktikë “, autoritetet janë duke punar për të siguruar maska të mjaftueshme.

Në fillimin e krizës, Franca kishte një stog prej vetëm 150 milion maska për fytyrën. Ndërsa ky numër duket i madh, shumica e llojeve mund të përdoren me numër të caktuar, vetëm një here, para se të keni nevojë për zëvendësim. Kërkesa për më shumë maska kishte bërë që autoritetet franceze të merrnin maska të destinuara për vendet e tjera evropiane.

Përtej legjislacionit qeveritar, gratë myslimane që veshin nikab (mbulesë fytyre) i nënshtrohen niveleve më të mëdha të diskriminimit dhe kërcënimeve të dhunës.

Një studim i vitit 2015 me seli në Francë zbuloi se 81 përqind e viktimave të dhunës anti-myslimane ishin gra muslimane që kishin dallim të dukshëm të besimit të tyre, siç janë ato që mbanin nikab ose hixhab (shaminë).

Një pasojë e paqëllimshme e rritjes së vendosjes së maskave është ulja e stigmatizimit të grave që zgjedhin të veshin niqab.

Siç thekson studiuesja e Universitetit Veriperëndimor Anna Piela në një artikull për bashkëbisedim, gratë muslimane po e gjejnë veten duke kërkuar shumë, si gjithë të tjerët.

Tani, në një kthesë të papritur të ngjarjeve, njerëzit në të gjithë Perëndimin janë duke vrapuar me maska në fytyrë dhe pazar në ushqimore me maska të vendosura në gojën e tyre. Kjo është duke e bërë jetën publike në niqab shumë më të këndshme, thonë grate myslimane”, ka shkruar Piela.

Përjashtimi i pandemisë së koronavirusit është thelbësor për të kuptuar sesi dhe kush do të paguajë për gratë që mbulojnë veten në të ardhmen, pasi gjërat të kthehen në normalitet.

Qeveritë kanë treguar pak shenjë se gjërat do të jenë gjithçka tjetër përveç biznesit si zakonisht, veçanërisht për sa i përket ligjeve fetare për veshjet.

Një trend që mund të ndërlikojë çështjet për ligjvënësit është zhvillimi i maskave të fytyrës si një aksesor i modës.

Dizajnerët kanë përfshirë interesin për maskat në fytyrë duke i bërë ato si një pjesë të veshjeve në shfaqjet e fundit të katastrofave.

Ndërsa njerëzit e zakonshëm mësohen me idenë e mbajtjes së maskës, jo vetëm gjatë pandemisë, por për mbrojtjen nga sëmundjet e ardhshme, do të bëhet më e vështirë për qeveritë të bëjnë dallimin midis atyre që mbajnë maska për fytyrën për qëllime fetare nga ata që e kanë bërë atë një pjesë thelbësore të veshjes së tyre./Gazetaimpakt/trtworld/

OPINIONE