Nga: Robert Bridge
Politikëbërësit perëndimorë përkrahin në mase të madhe kombet që imitojnë traditën demokratike perëndimore. Por mbrapa fjalës demokraci ngrihet dicka e keqe dhe e kalbur.
Vetëm rreth 2,500 vjet më parë, demokracia mori frymën e parë në atë shtrat pjellor të mendimit filozofik të njohur si Athina, një nga shumë qytet-shtetet që përbëjnë Greqinë e lashtë. Ky eksperiment i hershëm i ‘qeverisjes nga populli’, që dikur e përshkroi ëinston Churchill si “forma më e keqe e qeverisjes”, ka përcaktuar përgjithësisht strukturën politike të asaj që sot njihet si “bota perëndimore “.
Diku përgjatë rrugës së evolucionit të përplasur të demokracisë, që dëshmoi një rritje të madhe me revolucionet amerikane dhe franceze, ideja mori rrënjën se ‘demokracia e stilit perëndimor’ ishte një filozofi politike. Me fjalë të tjera, asnjë komb nuk u konsiderua i plotë (ose i sigurt) nëse nuk premtoi besnikëri ndaj idealeve politike të ‘botës perëndimore’ dhe stenografi për ‘botën e Amerikës’. Ajo ishte mbi atë tokë të ndotur që fara e shkatërrimit dhe mbytjes së parë u mbollën.
Në vitin 1917, për shembull, Presidenti i SHBA, Woodrow Uillson, në përpjekje për të justifikuar thirrjen e tij për shpalljen e luftës ndaj Gjermanisë, këshilloi me guxim Kongresin: “bota duhet të bëhet e sigurt për demokracinë”.Me fjalë të tjera, Amerika do të shërbente si kujdestar, polici global, i traditës së shenjtë politike. Intelektualët kryesorë, duke përfshirë Noam Chomsky, besojnë se kjo ide ishte forca lëvizëse prapa shumë pengesave ushtarake të ardhshme të Amerikës në vende si Vietnami, Kamboxhia dhe Koreja.
Marka ungjillizuese i ëilsonit për atë që i përket imperializmit amerikan u përsërit 81 vjet më vonë nga Madeleine Albright, e cila tha “Nëse duam të përdorim forcën, kjo është për shkak se jemi Amerikë; ne jemi kombi i domosdoshëm. Ne qëndrojmë të gjatë dhe ne shohim më tej se vendet e tjera në të ardhmen, dhe ne shohim rrezikun këtu për të gjithë ne. ” Ky është i njëjti përfaqësues i “demokracisë së stilit perëndimor” i cili tha në vitin 1996 se ajo mendonte se sanksionet e OKB-së kundër Irakut që çuan në vdekjen e rreth gjysmë milioni fëmijëve irakianë ishin “të vlefshme”.
Kjo linjë e të menduarit vazhdoi me George ë. Bush kur, në mars të vitit 2003, ai urdhëroi një pushtim të Irakut në mënyrë që “të demokratizojë vendin”. Qesharake se si vendet që gjithmonë duket se kanë nevojë për një dozë fatale të demokracisë në stilin perëndimor, të dorëzuara nëpërmjet avionëve dhe lundrimit të raketave, ndodh që të mbërrijnë në oqean të rezervave të naftës. Ironia nuk përfundon këtu.
Pak para se ushtria amerikane të fillonte të hiqte një vend relativisht të qëndrueshëm dhe të zhvilluar në Lindjen e Mesme në emër të vlerave demokratike, miliona protestues kundër luftës po protestonin rreth kryeqyteteve të mëdha të botës perëndimore, duke kërkuar ndërprerjen e armiqësive.
Në fakt, Roma e theu rekordin botëror për pjesëmarrjen e protestës në 3 milionë; Madridi erdhi në vendin e dytë me 1.5 milion, pasuar nga Londra me 1 milion. Një pjesëmarrje madhështore në emër të demokracisë, por liderët e botës ‘perëndimore’ kurrë nuk u mbyllën. Ata me arrogancë e hodhën poshtë këtë demonstrim të demokracisë në veprim, duke ecur përpara me agresionin e tyre të paligjshëm dhe të paqëndrueshëm.
Megjithatë, siç ndodhi përfundimisht, populli u shfajësua nuk kishte absolutisht asnjë arsye legjitime për pushtimin e Irakut për “mbajtjen e armëve të shkatërrimit në masë”. Ishte një lajm i rremë. Fuqitë megjithatë, fajësuan atë “gabim” shkatërrues, i cili ka vrarë, plagosur dhe zhvendosur miliona të pafajshëm në një “dështim inteligjence”.
Këto ditë, të ashtuquajturat demokracitë perëndimore, shumë prej të cilave janë anëtarë të NATO-s anakronike, rrallë duhet të shqetësohen për protestuesit kundër luftës ose ndonjë prizë të madhe të medias perëndimore që dënon aktivitetet e tyre anti-demokratike jashtë vendit. Arsyeja është e vështirë të gjendet, por besoj se rrjedh nga një fenomen i dyfishtë: votuesit / konsumatorët, të konsumuar nga vetë liritë që demokracia i ka vënë në dispozicion, janë bërë shumë të obsesionuar me politikën e identitetit për t’u shqetësuar për atë që po ndodh në të gjithë planetin në emër të tyre.
Në të njëjtën kohë, ata kanë ardhur për të kuptuar se asnjë lloj proteste politike nuk do të ndryshojë asgjë. Si rezultat i kësaj apatie demokratike dhe zhgënjimit në vend, politikëbërësit perëndimorë janë të lirë të fillojnë ndryshimin e regjimit me dëshirën kundër armiqve të imagjinuar.
Duhet të theksohet, megjithatë, se banorët e demokracisë perëndimore çdo herë janë të viktimizuar nga sistemi i tyre politik, siç janë njerëzit e shtypur në vende të huaja. Në fund të fundit, kur parimet demokratike punojnë vërtet në dobi të njerëzve në botën perëndimore? Unë nuk do të kundërshtoj kurrë, por disa shembuj të kohëve të fundit e dëshmojnë këtë pikë.
Më 5 korrik 2015, Greqia, vendlindja e demokracisë, mbajti një referendum në të cilin njerëzit u pyetën nëse donin të pranonin një marrëveshje shpëtimi të nxitur nga shtrëngimi e propozuar nga Komisioni Evropian, FMN dhe Banka Qendrore Evropiane. Mbi 62 për qind e grekëve, duke kuptuar kredinë e FMN-së nuk mund të ktheheshin kurrë, e hodhën poshtë planin. Kryeministri grek Alexis Tsipras, duke injoruar rezultatet e referendumit, nënshkroi një marrëveshje shpëtimi të dëmtuar nga kreditorët ndërkombëtarë.
Mario Monti, ish kryeministër i Italisë, pranoi se qeveria greke “shumë antidemokratike” hodhi poshtë rezultatin e referendumit, duke marrë një ngarkesë borxhi që do të dëmtojë grekët për shumë breza që do të vijnë.
Ndërkohë, duket gjithnjë e më shumë që referendumi i Brexit, i cili rezultoi në një votim për britanikët të largohen nga BE, mund të pësojë një dështim të ngjashëm të demokracisë si homologu i tij grek.
Përfundimisht, populli i “Europës demokratike” nuk kishte asnjë ide në vendimin shumë të debatueshëm nga disa shtete të mëdha të BE-së (më së shumti Gjermania, e cila ka marrë rreth 1.4 milion njerëz) për të sjellë miliona emigrantë brenda kufijve të tyre. Duke pasur parasysh se masa ka vendosur ngarkesa të konsiderueshme në shtetet individuale kombëtare, është e habitshme që nisma ka vazhduar pa u konsultuar me publikun.
Në dritën e këtyre zhvillimeve shqetësuese, si mund të argumentohet realisht se “bota perëndimore” i përmbahet standardeve të “demokracisë së stilit perëndimor”? Më së paku, nocioni reflekton hipokrizinë e shndritshme.
Në përmbledhje, “demokracia e stilit perëndimor” është bërë një gjë e luajtshme në duart e politikbërësve perëndimorë, të përdorur për të nisur operacionet e ndryshimit të regjimit jashtë vendit, duke shtypur iniciativat e ‘papëlqyeshme’, të mbështetura nga publiku në shtëpi.
Burimi: Rt.com/ Gazeta impakt