Pse ekziston islamofobia në vendet me shumicë muslimane?

Nga: Elis Gjevori

Rritja e islamofobisë nuk është vetëm një fenomen në Evropën Perëndimore, në Ballkan ku janë një komunitet dhe numr më i madh i muslimanëve, ajo është gjithashtu një problem.

Një raport i financuar nga Bashkimi Evropian nga një grup studiuesish turk, ka nxjerrë në pah se si racizmi anti-musliman është i përhapur në Evropë, përfshirë rajonin e Ballkanit.

Raporti është interesant për lexim kur u drejtohet shteteve të Ballkanit, duke qenë se muslimanët këtu janë autoktonë, me shumicën dërrmuese janë konvertuar më shumë se katërqind vjet më parë.

Shqipëria, Kosova dhe Bosnja janë tre vende me shumicë muslimane në Ballkan që përballen me retorikë të konsiderueshme anti-muslimane. Ekziston gjithashtu një kontigjent i madh i muslimanëve autoktonë në Maqedoni, Serbi dhe Mal të Zi që përballen me sfida të përditshme ndërsa praktikojnë besimin e tyre.

Në vitin 2019, libri “Islamofobia në shoqëritë me shumicë muslimane” u përpoq të zgjidhë këtë pyetje të pazakontë dhe në dukje vetë-kontradiktore.

“Islamofobia mund të funksionojë ndryshe, por, në thelb, fenomeni është i lidhur me kontekstin politik global që është shumë i strukturuar nga rendi post-kolonial dhe që lidhet me hegjemoninë bashkëkohore amerikane në botë”, pohojnë autorët e librit.

Sh.B.A është bërë një nga burimet qendrore të financimit nga e cila rrëfenjat anti-muslimane janë përhapur globalisht. Një raport i vitit 2019, “Rrëmbyer nga urrejtja: Filantropia Amerikane dhe Rrjeti Islamofobi”, zbuloi se ekzistojnë 1,096 organizata përgjegjëse për financimin e 39 grupeve, në shumën e miliona dollarëve, në mënyrë që të përhapin ndjenjën antimuslimane.

Pjesa më e madhe e tij ka kapërcyer Atlantikun në Evropë dhe rrjedhimisht në vendet e Ballkanit, ku është përzier me një formë më të vjetër të muslimanëve të tjerë duke rezultuar në një rritje të ndjenjave antimuslimane.

Elitat në shumicë muslimane dhe “vendet vetë-perëndimore” të tilla si Ballkani, e konsideruan “rregullimin e Islamit, si një mënyrë për të rregulluar një identitet që vlerësohej si një kërcënim për shtetin laik të perëndimit”.

Nada Dosti, e cila kontribuoi në seksionin shqiptar të raportit të islamofobisë 2019, argumentoi se është e rëndësishme në “identifikimin, analizimin dhe adresimin e retorikës antimuslimane në realitetin shqiptar, por edhe vendet shqipfolëse”.

“Islamofobia në Shqipëri ka përjetuar një intensifikim në sfera të ndryshme të jetës, përfshirë punësimin, arsimin, përfaqësimin e mediave, sistemin e drejtësisë, etj. Me mendime dhe stereotipe negative, si dhe gjuhë të urrejtjes në mediat kryesore, mediat sociale dhe platformat e tjera në internet”, shtoi Dosti, duke folur për TRT World.

Pas sulmit terror të xhamisë Christchurch në Zelandën e Re, i cili la të vdekur 51 muslimanë, një komentues në Shqipëri me emrin Kastriot Myftaraj, sugjeroi se kërkohej një veprim i ngjashëm kundër muslimanëve në Shqipëri.

Ndjenja anti-muslimane në Shqipëri është nxitur kryesisht nga “gazetarët dhe politikanët”, argumenton Dosti, e cila po rezulton që ligjërimi islamofobik të “normalizohet”.

Kosova, popullsia e së cilës është 96 përqind muslimane, ka parë islamofobi të brendshme, të përshkruar si “kërcënuese për ekzistencën e Kosovës si shtet” nga Adem Ferizaj, i cili është autori i seksionit në Kosovë të raportit.

Për më tepër, vendi pa që Islamofobia ishte e përforcuar nga brenda kur romancieri austriak dhe mohuesi i genocidit, Peter Handke iu dha mimin Nobel në Letërsi.

“Dhënia e çmimit më të rëndësishëm letrar për një shkrimtar të tillë, jo vetëm që sugjeron një indiferentizëm thellësisht të rrënjosur Euro-Atlantik ndaj fatit të vendeve evropiane me shumicë muslimane si Bosnja dhe Hercegovina ose Kosova, ai gjithashtu paraqet një rast të përshtatshëm për normalizimin e sulmeve islamofobike kundër të drejtës së Kosovës për të ekzistuar nga politikanët evropianë”, tha Ferizaj.

“Ndërsa muslimanizmi i dukshëm (shamia apo mjekra) ka tendencë të diskriminohet në jetën e përditshme në Kosovë, nuk duhet të harrohet se muslimanizmi ishte një shkak rrënjësor për shumë përpjekje gjenocidale në Ballkan, veçanërisht luftërat në Bosnje dhe Kosovë gjatë viteve 90”, Shtoi Ferizaj, duke folur për TRT World.

Gjatë viteve 1990, si Kosova ashtu edhe Bosnja panë që shumë nga njerëzit e saj u vranë thjesht për shkak të besimit të tyre islam.

Kjo ndjenjë anti-muslimane mund të ketë dalë nga disi lufta, por megjithatë mbetet pjesë e peizazhit politik në vende si Serbia dhe rajoni i mbizotëruar nga serbët e Bosnjës.

“Autoritetet serbe dhe serbëve të Bosnjës vazhduan aktivitetet e tyre mohuese dhe revizioniste institucionale që synojnë krijimin e narracionit të tyre në lidhje me genocidin e kryer ndaj boshnjakëve gjatë periudhës 1992-95”, vuri në dukje Hikmet Karçiç në pjesën boshnjake të raportit.

Përhapja e Islamofobisë në Evropën Perëndimore

Në vitin 2019, muslimanët në vendet e tjera evropiane u përballën me një formë të njohur të urrejtjes islamofobike, pati sulme edhe ndaj xhamive në Francë, Gjermani, Norvegji dhe MB.

Për më tepër, narrativat konspirative të shoqëruara nga ekstremi i djathtë, si “Zëvendësimi i Madh”, ku muslimanët janë në rrugën e tyre për të zëvendësuar jo-muslimanët në Evropë, vazhdojnë të përhapen në mënyrë të fshehtë dhe të shërbejnë për të motivuar sulme të bardha supremaciste terroriste.

Raporti rekomandon që qeveritë kombëtare në Evropë kanë nevojë, “një qasje më proaktive dhe mbështetje për arsimin gjithëpërfshirës janë të nevojshme”.

Kishte më shumë se 871 krime të urrejtjes të regjistruara kundër muslimanëve në vitin 2019. Pesëdhjetë e tetë prej tyre ishin kundër vendeve fetare të muslimanëve dhe në dyzet e gjashtë të tjerë, muslimanët u plagosën fizikisht nga fanatizmat antimuslimanë.

Në mënyrë të ngjashme në Francë, ishin regjistruar 1,043 incidente islamofobike, këto shkonin nga sulmet fizike, deri te fjalimet e urrejtjes ose përdhosja e vendeve fetare./Gazetaimpakt/trtworld/

NDANI KËTË POSTIM

Mund tju interesojne