Islamofobi Kultura Opinion

SHBA: Ekspozita e re përshkruan “luftën kundër terrorit” nga sytë e muslimanëve

Nga: Umar A Farooq

Kanë kaluar 18 vjet nga sulmet e 11 shtatorit, një ngjarje që ndryshoi në mënyrë drastike gjeopolitikën e Lindjes së Mesme, katapultoi Shtetet e Bashkuara në luftëra përgjithmonë dhe ndezi luftën globale kundër të ashtuquajturit “terrorizëm radikal islamik”.

Ndërsa Presidenti amerikan Donald Trump dhe politikanët e tjerë amerikanë shënuan përvjetorin të mërkurën me mesazhe të çuditshme, diku tjetër në Uashington, aktivistë muslimano-amerikanë nisën një ekspozitë arti që ilustron se si “lufta kundër terrorit” të udhëhequr nga SH.B.A. ka prekur komunitetet myslimane në të gjithë botën.

E organizuar nga Drejtësia për Myslimanët Kolektivë (JMC), një koalicion me qendër në Uashington që sfidon islamofobinë strukturore, ekspozita e përkohshme paraqiti një afat kohor vizual që përshkruan sesi politikat dhe programet amerikane të zbatuara që nga sulmet e 11 shtatorit kanë dëmtuar muslimanët si në SHBA ashtu edhe jashtë saj.

Një vepër arti për çdo vit midis 2001 dhe 2019 shfaqej në një dhomë në ndërtesën e Reformës së Vërtetë, një hapësirë komunitare në U Street, një rrugë historike që shpesh përmendet si zemra e kulturës afrikano-amerikane në vend.

“Qëllimi im ishte të krijoja këtë ekspozitë vizuale të mrekullueshme me ndihmën e artistëve që do të demonstronin se sa është përhapur islamofobia përgjatë “luftës kundër terrorit”, tha të mërkurën Maha Hilal, drejtoresha e JMC, teksa ekspozita u hap për publikun.

Numërimi i kohës filloi në vitin 2001 me sulmet ndaj ndërtesave të Qendrës Botërore të Tregtisë në New York, dhe Aktit të mëpasshëm të Patriotëve, legjislacioni i nënshkruar nga Presidenti i atëhershëm George W Bush, hyri menjëherë në fuqi sulmeve të 11 shtatorit dhe një pjesë e tij u përdor për të vëzhguar qytetarët e SH.B.A.-së, duke synuar veçanërisht myslimanët.

Pastaj kalon në momente të ndryshme kyçe në të ashtuquajturën “Lufta kundër Terrorit” të SH.B.A.-së, përfshirë këtu pushtimin amerikan në Afganistan, torturimin e të burgosurve irakenë në burgun Abu Ghraib në Irak nga duart e ushtarëve amerikanë dhe hapjen e Qendrës së Paraburgimit në Gjirin e Guantanamos.

Ekspozita gjithashtu tregon përdorimin nga Uashingtoni të sulmeve vdekjeprurëse me droneve në Pakistan, Somali dhe Jemen, raste të ndryshme të bllokimit të myslimanëve amerikanë dhe krijimin e programit të kundërveprimit të ekstremizmit të dhunshëm (CVE) gjatë administratës së ish presidentit amerikan Barack Obama.

CVE u prezantua si një mjet për të frenuar përpjekjet e ekstremistëve për të rekrutuar dhe radikalizuar individë. Së bashku me agjencitë e zbatimit të ligjit, OJQ-të dhe ofruesit e shëndetit mendor, programi përfshin monitorimin e komuniteteve për rreziqet e radikalizmit.

Sidoqoftë, ajo është kritikuar gjerësisht për mos ofrimin e mënyrave konkrete për të parandaluar përhapjen e ekstremizmit, me synim kryesor anëtarët e komuniteteve muslimane dhe për trajtimin e muslimanëve domosdoshmërisht të dyshimtë.

“Si dikush që e do, ose e donte shumë Obamën, është me të vërtetë e vështirë ta shohësh atë fajtor në shumë nga ato që na çuan në CVE të ditës së sotme,” tha Sarah Khan, një zhvilluese e kurrikulës muslimane-kanadeze në Uashington, e cila mori pjesë në natën e hapjes së kësaj ekspozite.

“Programi u hap nën administrimin e tij dhe shumica e sulmeve të telekomanduar u ekzekutuan pas urdhërave të tij,” i tha Khan MEE.

Sjellja e “dritës” për njerëzit që vuajtën

Imazhet e këtij afati kohor u vizatuan nga 18-vjeçari Zaynub Siddiqui, student në Universitetin e Maryland, dhe më pas u dixhitalizuan nga stilisti grafik Maura Dwyer i “The Sanctuaries DC”, një hapësirë artesh ndërfetare e komunitetit që mbikëqyr ndërtimin e afatit kohor.

Duke ecur nëpër ekspozitë, vizitorët janë takuar me një sërë posterash në peshqirë, të vendosura para secilit mur.

Çdo poster është një përbërje vizatimesh që përshkruajnë atë që ndodhi në një vit të caktuar brenda këtij afati kohor, kështu që pas secilit hap ata afroheshin më shumë me ditët e sotme.

Siddiqui tha që u desh më shumë sesa e priste të tërhiqte copat sepse çdo herë që Hilal i dërgonte asaj një përshkrim të çështjes që ajo dëshironte që ajo të kapte, ajo tmerrohej nga brutaliteti i saj.

“Do të më duheshin të paktën 15-20 minuta për të parë përshkrimet dhe më pas duhej t’i tërhiqja ato,” tha ajo, para se të shkelte mbi lotët e saj ndërsa shikonte përreth dhomës veprën artistike që krijoi.

“Shpresoj që ky projekt të përdoret për të edukuar njerëzit dhe shpresoj se ai do ta ndihmojë ummetin tonë, komunitetin dhe hedhë dritë për njerëzit që vuajtën jashtëzakonisht shumë,” i tha Siddiqui MEE.

Kujtesa publike

Ndërsa ekspozita në Uashington ishte e përkohshme pasi imazhet u shfaqën vetëm për përvjetorin e 11 shtatorit, të mërkurën Hilal tha se ajo shpreson që ato mund të tregohen në të gjithë vendin për të hedhur dritë mbi mënyrën se si qeveria amerikane ka normalizuar keqtrajtimin e muslimanëve, ndërsa gjithashtu demonstron se si skllavëria e muslimanëve në Uashington është integruar në infrastrukturën e sigurisë kombëtare të vendit.

“Një nga arsyet që krijuam këtë afat kohor ishte të rrënjosim një kujtim publik të “Luftës kundër Terrorit” nga sytë e muslimanëve në vetëdijen Amerikane”, i tha ajo MEE.

Hilal tha se ka shembuj të shumtë se si shteti ka përdorur dhunën ndaj muslimanëve gjatë “luftës kundër terrorit”.

Ajo tregoi abuzimin e të arrestuarve kryesisht myslimanë në Gjirin e Guantanamos, ku shumë prej tyre iu nënshtruan me forcë ushqimit, larjes mbi dërrasa, privimit nga gjumi dhe stresit.

Në vitin 2017, një hetues i pavarur i të drejtave të njeriut në OKB tha gjithashtu se torturat po ndodhnin ende në Guantanamo pavarësisht se SHBA ndalon “teknikat e zgjeruara të marrjes në pyetje” prej më shumë se një dekade.

James Yee, një ish-kapiten i ushtrisë amerikane që ishte kapiten mysliman në Guantanamo, shkroi në kujtimin e tij se “Islami u përdor në mënyrë sistematike si armë kundër të burgosurve”, njoftoi New Yorker në Prill.

Në atë kontekst, Hilal tha se vepra arti ka për qëllim të prishë “narrativën e shtetit mbi atë që bën apo nuk përbën dhunë, kush arrin të jetojë, dhe kush duhet të vdesë, dhe çfarë do të thotë të krijosh një aparat të tërë për të kriminalizuar, dehumanizuar etj me qëllim për të dëmtojë muslimanët”.

Khan, hartuesi i kurrikulës, shtoi se ekspozita bëri të qartë se sa destruktive ka qenë “Lufta kundër Terrorit” për myslimanët.

“Kjo është e trishtueshme sepse ka kaq shumë prova të qarta që ata që janë ndikuar nga lufta kundër terrorizmit tejkalojnë numrin e njerëzve që janë sulmuar në 9/11”, tha ajo. “E megjithatë narracioni, turpi dhe fajësia ende po bien mbi grupin e fundit”./Gazetaimpakt/middleeasteye/

 

 

 

 

 

 

OPINIONE